Ceste do Pelješkog mosta sadrže armirano tlo – Index.hr

Kotonteks.hr
Kotonteks.hr

Team

PRISTUPNE ceste kapitalnom građevinskom projektu Pelješkom mostu završene su na vrijeme uvelike i zbog primjene moderne tehnologije armiranog tla, koja je jeftinija i brža, a korijeni joj sežu sve do izgradnje dijela drevnog Kineskog zida.

Modernizirana i usavršena metoda izgradnje zidova slaganjem slojeva tla ojačanog, u ovom slučaju, takozvanim geosintetskim mrežama koristi se kao potporna konstrukcija. Prosječna visina novoizgrađenih na Pelješcu je 17, a najviša 25 metara.

“Jeftinija je za 20 do 30 posto od bilo kojeg drugog građevinskog rješenja, a gradnja je brža od vijadukata koje sustav zidova od armiranog tla zamjenjuje”, kazao je Hini Anđelko Jagečić, osnivač tvrtke Kotonteks koja u Hrvatskoj promiče Tenax Rivel tehnologiju mehanički stabiliziranog tla.

Dodao je da su zaštita okoliša i doprinos ekologiji kod primjene ove metode također nemjerljivi u odnosu na druge vrste građevina.

Pelješac se nalazi na potresnom području. I za to je nađeno rješenje

“Na Pelješcu je korišten materijal koji se na istom mjestu odvajao od dijela brda. Kamen je usitnjen specijalnim drobilicama na profile koje su propisali projektanti temeljem izračuna unutarnje i vanjske stabilnosti zidova. Samo što je sada povezan specijalnim geomrežama koje jamče dugovječnost”, istaknuo je Jagečić.

Dodao je da je u slučaju Pelješca, koji je na potresnom području, upravo ugradnja takvih mreža uz ponovno sljubljivanje terena i povećane faktore sigurnosti garancija da u slučaju i najtežih potresa zidovi od armiranog tla ostaju netaknuti.

Istaknuo je da je ideja o primjeni armiranog tla u izgradnji pristupnih cesta Pelješkom mostu rezultat suradnje projektanata Kotonteksa, talijanske tvrtke Tenax, riječkog Geotecha, IGH, koji je dozvolio izmjene izvornog projekta, i Strabaga kao izvođača radova. Sve izmjene prihvatile su Hrvatske ceste kao investitor i Europska komisija koja financira projekt.

Izvor: Index.hr