Evo kuda ćemo se voziti do Dubrovnika kada prijeđemo Pelješki most: ‘Ništa ne traje zavazda, pa ni kolone od Prapratnog do Dola i kroz Ston‘ – Slobodna Dalmacija

Kotonteks.hr
Kotonteks.hr

Team

Otvorenje Pelješkog mosta označit će završetak značajne faze cestovnog povezivanja Hrvatske u cjeloviti prometni sustav. Već od utorka navečer, kratko po završetku ceremonije otvorenja 26.srpnja, motorna vozila će umjesto magistralom, odnosno državnom cestom D-8 preko Neumskog koridora i graničnih prijelaza Klek i Zaton Doli od čvora Duboka voziti preko Pelješkog mosta i potom kolnikom novoizgrađene pristupne ceste do Sparagovića i čvora Zaradeže sve do čvora Prapratno, nedaleko istoimenog pelješkog naselja.

Međutim, tu će uslijediti “povratak u prometnu prošlost”, odnosno nastavak vožnje uskom dionicom stare Pelješke, odnosno državne ceste D-414 kroz Ston i Zamaslinu do čvora Zaton Doli.

-Tehnički pregled za dionicu pristupne ceste od čvora Duboka na državnoj cesti D-8 do čvora Zaradeže/Sparagovići, odnosno do spoja sa dionicom koju je izvodila tvrtka AVAX-SA otpočeo je ovoga tjedna još uvijek je u tijeku- odgovor je glasnogovornice JP Hrvatske ceste Tamare Pajić Đurijanček koja nam je potvrdila da je izuzetno važni objekt kontrolnog centra, odnosno Centra za kontrolu prometa na čvoru Zaradeže u cijelosti dovršen i tehnički opremljen te će se iz njega obavljati kontrola prometa i upravljanje svim prometnim sustavima:- Nakon ishođenja uporabne dozvole za pristupnu cestu i puštanja u promet dionice od čvora Sparagovići do čvora Prapratno, u sklopu koje se nalazi i most Pelješac, promet će se moći odvijati u cijelosti na ukupnoj dužini trase od 24 km od čvora Duboka do čvora Prapratno, odnosno do spoja na D-414 i D-416 u čvoru Prapratno.

UBLAŽAVANJE OŠTRIH KRIVINA

Prisilni silazak u Prapratnom s kvalitetno izgrađenog kolnika pristupne ceste nužan je zbog kašnjenja izvedbe radova na preostalom dijelu dionice Prapratno-Zaton Doli za koju je zadužen grčki AVAX. No, takvo prometovanje će, srećom, biti samo privremeno, kao što su privremeno promet uredovali semafori na čvorištima Duboka, Zaradeže i Prapratno. O ublažavanju oštrih krivina serpentina na samo 3 km dugoj, ali opasnoj dionici Prapratno- Ston te svemu što slijedi na još aktivnoj trasi gradilišta pristupnih cesta i Stonske zaobilaznice govori voditelj Tehničke ispostave Hrvatskih cesta Dubrovnik Ivica Tutman:

-Radimo na proširenju ublažavanju pokosa na dionici D 414 od Prapratnog do Stona kako bi osigurali veću vidljivost tijekom odvijanja prometa i tako dodatno podigli sigurnost obzirom na značajno povećanje prometa koje slijedi po puštanju u promet Pelješkog mosta i pristupnih cesta. Zapravo imamo posla još samo u petak, a semafore smo već uklonili i možda ih još budemo koristili u kraćem razdoblju uoči ovog vikenda, a u samom Stonu u ponedjeljak ćemo izregulirati još neke stvari. Naime, sām Ston je kritičan jer Pelješka cesta prolazi kroz naselje, tu ima više pješačkih prelaza i vrlo je usko te nemamo mogućnosti za pretjerane intervencije, tako da ćemo u ponedjeljak 25. srpnja u Stonu još nešto odrađivati – ističe Tutman i pojašnjava:

-Cijela dionica Prapratno-Ston duga je 3 kilometra, ali u svrhu ublažavanja pokosa gledamo ublažiti dio koji ima problem s usjekom, što je dio koji je dug nešto više od kilometra. Ostatak dionice do Stona prolazi kroz Stonsko polje i pored solane, gdje smo objektivno limitirani jer prometnicu ne možemo proširiti zbog odvodnih kanala.

Izvor: Slobodna dalmacija